dags att ventilera

Publicerad 2009-09-23 15:51:11 i Allmänt,

det är redan, efter 2,5 veckas semester, dags för mig att ventilera lite över mitt schema i bloggen. jag är helt oförstådd till varför jag helt plötsligt börjar 7.00 varje morgon? D åker med skolbussen 7.20, därefter är det bara pojkarna. jag är väl medveten om att jag är här för att jobba, så därför känner jag att jag inte kan yttra mig högt om det, men det hade däremot kännts väldigt mycket motiverande om jag kände mig behövd. jag sitter nästan och somnar. ohwell, nu har jag kräkt av mig det och framöver ska jag vara tyst.

två kvällar i rad har jag sagt åt mig själv att ta mig i kragen och packa upp mina väskor och städa undan på mitt rum som ser värre ut än på länge. men har jag gjort det? nej, jag har somnat in otroligt tidigt istället. vilket har varit väldigt skönt, och väldigt välbehövligt. men nu sitter jag här och stirrar ut över mitt golv med fet ångest. kanske dags att slutligen göra det ikväll. för ja, jag jobbar ikväll också.

nu sover M, och jag har nyss klätt på mig en nöd-outfit, i brist på rena kläder. ska koka lite kaffe till plutten som kommer om en liten stund. frulle står på schemat, men lillen vaknar nog snart. han nap-strejkar fortfarande.

det är fint med sommar, men jag längtar efter hösten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela