king of prussia

Publicerad 2009-01-12 04:37:04 i Allmänt,

det har varit en kanondag. vaknade utvilad klockan tio. gjorde mig fin, hällde upp mitt kaffe i en take away mugg, och begav mig till emma. runt tolv anlände vi till king of prussia. king of prussia är rena himmelriket, 400 affärer. med bl.a. guldstenar som urban outfitters och heritage1981. mitt mål var att hitta ett par jeans, vilket jag lyckades bra med. dock släppte jag alla tyglar och gick loss ordentligt under dagen. men som bruce säger, det kommer alltid nya pengar. det blev också en lunch på ruby's diner. jag åt en sallad som jag måste få säga var något utöver det vanliga. sallad, tomat, avokado, svarta bönor, blue cheese, ägg, bacon och kyckling. plus fyra skålar med blue cheese dressing. jag var mätt efter hälften, och då hade jag passerat gränsen för längesen. denna dag fanns det inte plats för deras oreo's milkshake. vid halv fyra begav vi oss hemåt för att hinna till G's 2års kalas. vilddjuret hade ingen aning om vad som stod på, han uppskattade inte ens att slita upp presenter. men det var trevligt, pizza, pastasallad och cupcakes intogs. dagen avslutades här hemma i min soffa med måndagens avsnitt av gossip girl. emma, tack för idag <3
    
tidigare idag insåg jag att jag inte hade haft hemlängtan sen julen. eller ja, hemlängtan har jag varje dag, men inte så att den visat sig i tårar. men jag skulle aldrig yttrat mig för emma om det, för ikväll kom det. satt på facebook och klickade mig in på en au paris överraskningsfest,  hon kom tillbaka till sverige i helgen efter att ha varit borta i fyra månader. det gjorde ont i hela kroppen när jag såg bilderna, hur hon kramade om alla. jag vill också. jag vill också krama mina vänner. jag saknar er så.
 
imorgon är det måndag och det innebär som alla andra måndagar half day off, börjar 1.30pm. vad jag ska göra innan är oklart. kanske ska sova ut? det hade varit något. men det fungderar tyvärr inte så längre. jag får ångest om jag inte gör något vettigt av min lediga tid, att sova till elva är inte längre att ens tänka på. jag har börjat läsa en bra bok, kanske ska fortsätta på den. 
  
här på andra sidan atlanten är det fortfarande den 11 januari, och även om jag delade med mig av min ljuva röst innan till kollega så vill jag ändå passa på att säg grattis här. jag hoppas att du har haft en underbar dag min vän. kärlek!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela