aldrig nöjd?

Publicerad 2009-01-22 05:00:30 i Allmänt,

när jag klär på mig på morgonen sätter jag alltid igång musik på datorn. sen evigheter tillbaka har jag alltid startat med veronica maggio - aldrig nöjd. jag vet inte varför, för när jag tänker efter så är det egentligen en ganska dålig låt att starta morgonen med. eller? aldrig nöjd?
   
det har varit en bra dag. jag bojkottade barnens biblioteksplaner och tog med mig dom ut i snön istället. dom kändes ovana på något sätt, inte så beväma i snön. B ville inte ens göra en snöängel. och det där med snöbollar har dom inte ritkigt förstått heller. gjorde en till B, som efter han tagit emot den kastade den rakt i ansiktet på mig och skrattade. D tog sats och körde upp sin i ansiktet på B. efter dessa två incidenter fick  vi göra upp lite regler, haha. det blev mest att spring efter varandra och kasta lös snö. jag har iaf gjort årets första snöängel, det gjorde min dag. helst hade jag velat göra en ljuslykta, men dom tänder bara ljus på religiösa högtider. anyway, det var en kanondag! jobbade till nio men det gjorde inte så mycket, E kom och sällskapade vid åtta när barnen somnat in.

trots dagens powernap känner jag mig trött. det sticker i ögonen. imorgon är det torsdag, me like. visserligen jobbar jag tio timmar men det känns lugnt. kid'sU på förmiddagen, denna torsdag med micah-ansvar. eftermiddagen är oviss, men det lutar åt lite trolldeg tsm med barnen. 
  
godnatt!
   
ps. snart är det fredag. och lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela