B och D, you gotta love them!

Publicerad 2009-02-06 22:14:49 i Allmänt,

barn är allt härliga. B och D får mig att skratta tårar dagligen. av saker dom säger, av saker dom gör. hur dom tänker, och hur dom lägger fram det. B är bäst på att ta stora ord i sin mun. som när han säger tell me all about your day annica på vägen hem från förskolan. eller som förra veckan när jag frågade han om han behövde go potty. då svarade han, i'm fine thanks. och efter en stund kläckte han ur sig let's talk about it at lunch annica. D är mer imponerande, hon hör saker en gång och snappar upp det direkt. i oktober döpte jag min häst till sara, för två veckor sen döpte hon sin nya docka till sara, just like my swedish friend. hon är så smart. smartare än vad jag någonsin kommer bli.
 
igår hade vi en liten faj i bilen på vägen hem från emma. hade kopplat in min ipod till stereon. jag ville lyssna på tiny dancer, D på single ladies och B på bom bom di dam dam (disturbia). efter att ha kört halva vägen så enades vi om strawberry fields forever. som sagt, dom är smartare än vad jag någonsin kommer att bli.
    
tidigare igår kom jag och B intrippandes på starbucks. and it was negroday så vi slog oss ner och pratade en stund.
 
starbucks man - so, you dont work today?
me - yeah i work. why?
starbucks man - well you got your kid today?
me - NO this is not mine! this IS my job!
 
när M kom hem i efter middags efter att ha hämtat kom hon skrattandes till mig. B hade frågat henne om jag skulle med till mallet i eftermiddag, hon hade sagt no, annica is not working this afternoon. som svar fick hon oh, annica is working on starbucks today? haha, jag doog! som saker och ting kan uppfattas.
  
B and D, you gotta love them!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela