happy passover

Publicerad 2009-04-09 04:14:08 i Allmänt,

dagen började sådär. emma blev ledig och kunde inte följa med på äventyr, så jag tog barnen själv till please tuch. vilket faktist blev otroligt lyckat det med. visserligen var det fullsmockat, skolorna har springbreak. vid fyra tiden kom alla gästerna. för jag har väl nämnt att passover börjar idag? denna släktsammanskomst var inte lite överväldigande som de övriga, ikväll var vi bara 25 stycken, varav bara 5 var barn. och inte som vanligtvis då det brukar vara det tredubbla. roligt var det. det berättas historier och sjungs och läses på hebreiska. jag skulle kunna säga att detta är min judiska favorit högtid. samtidigt klänner jag så otroligt lite jag vet om kristendomen, och då är jag ändå kristen? jag kanske ska konvertera? 
 

  
senare ikväll mötte jag upp emma. vi tog oss tillsammans med två fotbollar ut till en gräsplätt och rastade fläsket. efter tio minuter tröttnade vi. istället satte vi oss i gräset, tog en cigg och lyssnade på musik. det kändes som svensk sommar. det var vi värda. kvällen avslutade vi nere på starbucks i chestnut hill. i love it there.
   
pratade jag med pappsen idag, som ska komma och hälsa på i sista veckan i maj. och hur bra är inte det?  jag saknar honom. och han tar förmodligen med den nya fjällan också, som jag aldrig träffat. jag längtar redan. 

Kommentarer

Postat av: summer

Publicerad 2009-04-09 08:22:42

I love you!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-04-09 09:03:44

Va?! Har Connie ny fjälla?! Den lille... ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-09 11:39:15

Jaså fjällan ska med!

Postat av: pillan

Publicerad 2009-04-09 17:02:30

jag som trodde sara hade koll på allt hihi. men nu är hon allt lite efter : ). meen gud vad kul att det blir av!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela