topp 3, utan tvekan!

Publicerad 2009-04-13 06:42:56 i Allmänt,

då har helgen passerat. och jag skulle vilja påstå att den tar en topp 3 placering av alla helger hittills. den har innehållit allt jag kan begära. 
 
det började bra i fredags med all-you-can-eat sushi, jag slog mitt rekord. 20 bitar! och jag mådde inte ens illa. alltså oerhört lyckat. fint sällskap var det med. lördagen bjöd på en lite mini roadtrip. besökte min femte delstat, delaware. intressant, och också det mycket trevligt. när kläckan närmade sig kväll hämtade jag på vägen hem från city upp min kära emma. som förövrigt är en riktig pärla. vi lagade en fin påskmiddag hemma hos mig, bestående av sill, ägg, kaviar, knäckebröd och lantchips. tack ikea! samt lite rester från passover dinner i onsdags. några timmar senare satt vi inne i city och drack öl. denna kväll fanns ett enormt sug efter kära madriver, och oj vad glad jag är att vi bröt oss från mängden och fick skråla till pianoman 2am. vid 7am imorse ringde klockan, och några minuter senare satt vi i taxin upp till chinabussen. vi hann inte ens lämna philly förän jag somna in, och när jag öppnade ögonen nästa gång såg jag frihetsgudinnan. lite nyktrare än timmer tidigare. jag tror chinabussen slog rekord, 1,5h tog det bara. så skönt! väl framme tog vi suben till centralpark, och på vägen köpte vi en ordentlig picknik. sushi, brieost och bagels. m-m-mm. i centralpark spenderade vi flera timmar i solen, 4 för att var exakt. jag njöt vartenda minut, sittandes i lä lutandes mot the maine monument, lyssnandes på vackra toner, och tittandes på konstiga människor. den sista timmen sällskapade J oss och sen var det dags för att bege sig till vad vi kommit till NY för; the lion king på broadway. det var såå mäktigt. jag hade gåshud genom hela föreställningen. jag skulle kunna säga att den var i klass med cats, om inte snäppet bättre. resan hem tog nästan 3h, jag hatar trafik. och kineser som inte kan engelska. efter ett stopp hos M, och i wyndmoore, så landade jag hemma på winter rd vid halv tolv.
 
med andra ord har det varit en underbar helg. jag älskar det. nu väntar sängen. jag förstår inte var jag får min energi i nuläget från. kanske lantchipsen?

Kommentarer

Postat av: summer

Publicerad 2009-04-13 07:53:40

låter uuunderbart! såg du att jag hade mailat dig ang ett speciellt ärende?!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-04-13 20:23:39

Jag sitter och är lite upprörd över att man skickar mail utan att få svar!!! Upprörd var ordet:/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela