m-m-mm

Publicerad 2008-10-17 02:50:22 i Allmänt,

nu vet jag varför jag var på en sukkotdinner. vi firade skörden, allt som växt hela sommaren tas upp nu. och det är det vi firar genom att i 1 vecka äta middag i ett hus man byggt. det är typ som en stor hydda utan tak. vissa gör sina egna i trädgården medans andra låter bra. min familj gjorde ingen men barnens skola gjorde en så det var där vi var. "hyddan" är pyntad med massa grönsaker och annat. alla var supertrevliga och jag hade det faktist ganska trevligt, dock var maten urusel.

imorgon ska jag fixa min mobiltelefon. eller ja, ett simkort som jag kan ha i min gamla mobiltelefon. har fått en telefon av familjen men den telefonräkningen slås ihop med deras telefoner så jag får bara ringa jobbsamtal med det. det är lite tråkigt. så jag har bestämt mig för att antingen köpa mig en i-phone eller för att bara köpa ett simkort, vi får se vad som faller mig in i imorgon. syftet är iaf att jag ska kunna göra privata samtal, både inom staterna till andra au pairs och vänner men också till alla älskade hemma i sverige.

när jag vaknade imorse så hade jag fem myggbett. det är nog vad jag har haft sammanlagt på hela sommaren. jag håller på att dö, jag känner mig som ett barn när jag klagar över något som kliar, men det är hemskt!

nu ska jag gå ner till skafferiet, det är rena himmelriket. det är som ett walk-in-skafferi med alla gottigheter man kan tänka sig. dock är det jobbigt att jag knappt känner igen några förpackningar ännu, jag måste ta ut och läsa på dom för att veta vad dom innehåller. men jag lär väl mig någon dag :)

arman gav mig glädjetårar innan idag. det ringde på dörren, jag tittade ut genom mitt fönster. nedanför stod en man med blommor, jag trodde dom var till missy så jag rusade ner för att inte missa dom. men dom var till mig :)


  

Kommentarer

Postat av: pillan

Publicerad 2008-10-17 16:37:15

guuud vad fint av honom!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela