försvinn snö, försvinn!

Publicerad 2008-10-28 20:58:41 i Allmänt,

för två veckor sen kunde man gå i kortärmat. det var en behaglig värme som endast krävde en kofta på kvällen. den senaste tiden har det dock börjat bli kallare så det var ren glädje när min väst kom, men det är en kyla som jag kan leva med. imorse vaknade jag av att regnat slog mot mitt fönster, när man vet att man kan ligga kvar en stund i sängen så kan det ibland vara ganska mysigt att ligga och lyssna på. men sen hände det som inte fick hända, som jag inte alls var förberedd på; SNÖ! det är oktober månad fortfarande men när jag tittade ut genom fönstret vid lunchtid så såg jag stora, vita snöflingor som la sig på gräsmatten för att sekunden efter smälta bort. jag gillar inte snö, speciellt när den inte kommer för att stanna. nu faller det snöblandat regn utanför mitt fönster och blåser som attan gör det också. men vad gör det, jag sätter mig i bilen och kör till starbucks för att möta ylva och få min efterlängtade pumpkin loaf och chai. för min del får snön gärna vänta en månad, jag har varken lust, ork eller penger att köpa mig en stor varm vinterjacka. plus att jag inte har hunnit använda mina converse ännu :)
  
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela