long time no seen

Publicerad 2008-10-28 03:51:24 i Allmänt,

idag såg jag på en TV show, dom intervjuade barn om politik. en av frågorna var vem dom skulle gifta sig med när dom blev president. den första sa spunch bob, den andra sa prince charming och den tredje sa shrek. haha, vad är det som händer?
 
lördagen startade i kaos. en timme innan jag skulle ta tåget insåg jag att jag tappat mitt pass, mitt visakort och mitt körkort i emmas bil kvällen innan. det måste ha trillat ur när hon lämnade av mig här hemma. efter att ha trakasserat henne i en halv timmer och gett henne a saturday morning from hell så svarade hon äntligen. hon hade varit på lite äventyr, hihi.
 
lyckades ta mig fram och tillbaka till henne med endast en vattenplaning och en u-sväng, jag var nöjd. efter mycket om och men kom jag iväg till mitt tåg och 20 min senare mötte jag sandra på 30th street station inne i stan. någon timme gick åt för frukost och hotell letande men sen var vi redo för shopping. och som vi gottade oss. timmar spenderades på HM, viktoria secret, sephora, GAP och macys. när vi begav oss hem till hotellet  vid åtta för att göra oss iordning för middag så var jag en styck pyjamas från viktoria secret, ett par ljusrosa converse och lite annat smått och gått rikare. kvällen bjöd med mat och en efterlängtad öl.
 
på söndagen startade vi med en frukost på hotellets starbucks innan vi tog en taxi till IKEA för att vara där när dom öppnade. restaurangen öppnade en halvtimme innan affären så vi passade på att äta svenska pannkakor. besvikelsen var dock stor när vi märkte att dom dränkt pannkakorna med lingonsylt och inte jordgubbssylt. i övrigt var IKEA rena himmelriket. jag handlade lite ramar för att sätta upp bilder på nära och kära, påslakan så att min säng skulle kännas som den där hemma, kaviar så jag kunde äta äggmackor, sill till julen, decilitermått, svenskt kaffe eftersom det här smakar allt annat än kaffe, kopp och fat i min smak, kokboken sweden cooking och annat smått och gått. pricken över i:et var the swedish market med allt från frödinge kladdkaka, daim och gifflar till annas pepparskakshus, alladins chokladkartong och köttbullar med brunsås.
 
när jag kom hem igår och började packa upp allt var tanken att jag skulle känna mig mer hemma i mitt rum. dock blev det motsatt effekt och jag började istället länga hem något enormt istället. påslakanet, ramarna och kokboken resulterade i tårar och jag somnade klockan nio för att slippa tänka mer på det. när jag vaknade imorse kände jag lite mer glädje i att jag låg i en rosa säng och kunde slänga ett öga på mina nära och kära i de fina ramarna. lika mycket glädje, om inte mer, var det när jag såg att jensan svarat på mitt mejl och att sara skickat ett brev till mig som luktade henne <3
  
för att summera så var helgen väldigt trevligt. om jag inte nämnt det innan så har jag iaf en helg ledig i månaden, alltså en helg då jag inte jobar lördagkväll. därför var det extra skönt att komma därifrån och verkligen känna att man var ledig. det var underbart :)
 
idag har jag jobbat mellan 13.30 och 18.30, en mjukstart på veckan. nu ikväll har jag sett gossip girl och OTH, jag gillar måndagkvällar. imorgon jobbar jag 8.30 - 9.30 och 11.30 - 16.00, också det är en skönt dag. på mina lediga timmar på förmiddagen ska ta mig till banken, köpa telefonkort och förmodligen också söka mig till en pumpkin loaf och en chai, men vi får se :)
 
det hände något fantastiskt ikväll. sandras värdmamma hade frågat ut henne lite om mig och om jag inte skulle komma dit och hälsa på dom någon gång. när sandra berättade att min famlij inte firade jul här så tyckte hon att det var en utmärkt idé att jag fira jul med dom. tydligen älskar dom julen och tar ledigt flera dagar från jobbet för att julpynta huset. med tanke på att julafton infaller på en onsdag och jag jobar så så måste jag kolla om jag kan vara ledig, men man tycker ju att det inte borde vara några problem. bara tanken på att jag kanske få fira en amerikans jul ger mig ett leende som inte tycks vilja försvinna :)
 
så nu går jag och mitt leende och lägger oss.
 
   
   
   
   
 
ps. nu är jag bara 5 h efter er i sverige, vi ändrar inte klockan förän nästa söndag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela