a spoon full of sugar, and the medicin goes down.

Publicerad 2008-10-13 04:08:49 i Allmänt,

.. in the most delightfull way. 
 
22.08, PA.

idag har jag sjungit min första godnattvisa. dahlia sa att det gick bra att jag sjöng på svenska om jag inte kunde någon på engelska. jag fick blackout och kom inte en enda. efter ett tag kom jag på sov du lilla videung men den kändes inte så passande. dock kunde jag inte tänka på någon annan när jag väl kommit på den. så jag började sjung, mitt i refrängen för att jag inte kunde början. sen insåg jag att jag inte kunde slutet heller så jag sjöng refrängen typ 5 gånger om. under min sång kände jag mig totalt misslyckad men när jag tittade ner på henne så låg hon bara och log. så det blev väl lyckat ändå, tur att hon inte förstod vad jag sjöng.
  
ikväll var jag på den mest kaotiska släkmiddag jag någonsin varit på. det kryllad av folk och överallt hördes det skratt och skrik. men vilken glädje att ha en sån slälkt, alla var så trevliga och kärleksfulla mot varandra. och mot mig med, jag fick till och med en sverigetröja med mig hem hit, haha. farfarn i familjen var i sverige i somras men hade växt ur sin sverigetröja, haha. allt var över-amerikanskt, männen grillade på baksidan och drack öl, alla tusen ungar sprang runt medans mammorna höll ett öga på dom medans dom skvallrade. jag kände mig som en statist i desperat housewife. men jag hade det trevligt, jag överlevde utan några större skador. jag fick frågor som "oh, do you live nearby that ice-hotel in sweden?", "no one in sweden has a gun, right?" och "I'v heard that everyone from sweden is blond with blue eyes, is that true?".  hmm.
 
imorgon börjar jag inte jobba föräns 13. 30, skönt. innan jag börjar hade jag tänkt ta mig till något varuhus, hade behövt lite hårspray och annat. plus att det hade varit skönt att vara lite själv. klockan 15.30 ska jag hämta dahlia på förskolan och köra till hennes barnkalas på dunken dounat och vid 19.00 ska jag fika med ylva och emma som också är från sverige. ser vääldigt mycket fram emot det.
  
fick en webcam av min värdpappa innan idag, klarade av att installera den själv. när man inte har någon annan som gör saker åt en så får man göra det själv. det lär få bli mitt nya motto :S oh my, men jag har klarat mig än sålänge. dock lär jag köra vilse imorgon när jag ska handla, har bara kört en gång tillsammans med missy, plötsligt är jag själv. men jag har en hel pärm med vägbeskrivningar och allt annat så jag lär komma tilbaka förr eller senare.
 
nu tänkte jag somna in, är helt slut efter denna dag. jag längtar tills någon av mina vänner säger; anki jag har bokat flygbiljett/biljetter till dig nu så jag tänkte bo hos dig mellan blalbalba och blablabla. då hade jag sagt; jag längtar redan :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela