kollega, jag ler också!

Publicerad 2008-11-06 04:19:30 i Allmänt,

tidigare ikväll hade jag ett moment. satt och läste godnattsaga för B och D i min säng, B låg med huvudet i mitt knä och D precis bredvid mig. mitt i sagan tittar B upp och viskar i love you annica. what? i love you annica. min dag med barnen kunde inte slutat bättre.
 
när M och L kom hem från deras mum-dad-night ikväll satt jag i vardagsrummet och tittade på top model. då hände det, jag är ledig på lördag! visserligen inte på grund av den kommande bebisen men ändå, vilken glädje! M frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba måndag förmiddag istället, då jag vanligtvis är ledig, för jag behövdes inte till helgen. så jag har bytat min lördag 6pm-11pm till måndag 7.30am-9am. glädjen är total!
  
jag ler. jag vet inte varför, men jag ler. det kan var för mitt moment innan, för min barnfria helg eller för att jag är ledig 5 h imorgon mitt på dagen. det kan också var för att jag alldeles nyss, mitt i min hunger, kom på att det låg en banan i min väska som inte åts under morgonens äventyr på montCo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela