p o o p y h e a d

Publicerad 2008-11-21 05:23:46 i Allmänt,

morgonen började med att B kallade D för poopyhead. härligt ord sådär på morgonen. M gav honom en timeout och sen åkte och jag och B till kidsU. på vägen stannade vi till på starbucks, jag ville ha mitt kaffe och B ville ha sin chokladmjölk. jag kan inte heller motstå honom när han på vägen ut från huset säger you can have coffé annica and I can have choclatemilk, ok? väl på starbucks träffade vi ylva, B lyckades charma henne med sina titt ut och svenske hej och hejdå. men till och med jag måste få säga att han var otroligt charmig idag :)
 
efter kidsU åkte jag och Y till montCo för att slutligen signa upp oss för kurser. det blev en child psychology kurs på 3 credits för mig. den går varje tisdagkväll mellan 7pm-10pm från januari till maj. jag är nästan hundra på att jag kommer kunna tillgodoräkna den i min utbildning där hemma vilket är toppen. något annat som också är toppen är att emma ska läsa samma kurs.
 
ikväll entrade jag för första gången på flera år en spinninglokal, tsm med E. har aldrig varit ett stort fan av spinning men jag måste erkänna att dagens passa gav mig mycket motivation. det var riktigt bra och damen som höll i det var sådär lagom pushig, inte för mycket och inte för lite. kan lova att det kommer kännas i låren och gumpen imorgon. men det får det vara värt, för jag måste komma igång med träningen. min kropp mår inge bra utan träning. när vi kom ut från YMCA så var det helt vitt på gräset och träden och snön virvlade ner. åkte till starbucks, och när jag satt där inne med E i soffan och teet i handet, och tittade ut så kändes det som sverige. mysfaktorn inom mig var hög.
 
nu är jag iaf hemma och i sängläge efter en lång dag. är trött och sover med ena ögat. slutligen vill jag bara bjuda på en bild från morgonens besök på starbucks där Y lyckades knäppa en bild på mig och B.

 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela