electionday

Publicerad 2008-11-05 05:32:54 i Allmänt,

idag är det electionday och jag befinner mig i staterna. skolorna är stängda och vartenda kanal visar electionnews. det känns allt lite spännande. mina värdföräldrar följer dock inte valet nu, dom sitter nere i vardsagsrummet och spelar guitarhero. missy på trummot och larry på gitarr. lite märkligt med tanke på hystierin här, men ohwell. dom läser väl i tidningen imorgon. just nu leder iaf obama i PA, men bara 40% av rösterna är räknade här. han leder i det stora hela också. undra när allt är färdigräknat? inatt någon gång skulle jag ana. jag önskar att jag vore mer insatt, det hade varit spännande då. dock fick jag en gratis kaffe på starbucks för att jag hade röstat, vote and get a free coffe, även om jag inte ens är amerikans medborgare. tydligen räknades min röst på facebook, men bara om den var på obama. haha, tur att den var det då!
 
imorgon ska jag till montgomery county community college. enligt mitt visum måste jag ta 6 credits här så jag tänkte se om jag kanske kunde signa in mig på någon kurs imorgon. kursena är mellan 2-3 credits var så jag måste minst läsa två. jag funderar på en intensivkurs och en vanlig kurs. i vilket fall som helst så är det iaf dags att ta tag i det nu eftersom jag vill börja läsa till våren. funderar på att ta något kurs som jag kan tillgodoräkna i min utbildning där hemma. 6 credits är 10 högskolepoäng, jag har 60 kvar i sidoämnen att läsa när jag kommer hem. men samtidigt är jag lite inne på att läsa något fysiskt, typ som tennis. ohwell, vi får se :) i vilket fall som helst så ska det bli väldigt väldigt roligt.
   
årets första playdate, anordnad av mig, har ägt rum. jag och lille B mötte upp emma och hennes G på en lekplats i jenkintown imorse. G är lite mer än ett halvår ungre än B men vi hade roligt ändå. skönt att ha lite q-time med B, allt kändes som vanligt igen. det får mig nästan att glömma förra veckan.
 
ikväll bad missy mig ta med min mobiltelefon till starbucks om hon skulle behöva nå mig. hennes sammandragningar börjar bli tätare och tätare och hon känner att det börjar bli dags för den lilla pojken att titta ut. jag lääängtar, jag lääängtar så mycket. inte bara för att jag förmodligen inte kommer behöva jobba lördagkvällar man också för att jag vill se den lilla sötsaken. en liten mika ska det blir förresten, det är hebreiskt. mika, mika, mika, så fint det låter :)
 
sov gott, puss!
 
ps. nu talar mccain om sin förlust och snart är det dags för president obama att gratulera sig själv. för ja, det är klart nu. jag undrar fortfarande hur mina värdföräldrar röstade. det lär jag märka imorgon i deras humör.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela