breadcrumps

Publicerad 2008-11-25 06:12:12 i Allmänt,

jag har nyss googlat skorpmjöl. breadcrumps heter det här, det var det jag ville veta. för jag går i tankarna att antingen laga kötbullar eller kanske en kladdkaka imorgon. och då behöver jag skorpmjöl. jag vill också göra pannkakor till dom någon dag. på något sätt vill jag dela med mig av min kultur och sverige mer än vad jag gör nu. det enda jag just nu delar med mig av är mitt örtsalt, knäckebröd och min kalles kaviar. det känns snålt med tanke på vad dom delar med sig av till mig. fast dom ska få känna på lite julkänsla tänkte jag. jag ska ha en julgran på mitt rum, en liten en. i detta huset tänds det bara ljus på judiska högtider. det är synd, för annars hade jag köpt ett änglaspel.
  
idag spontanringde jag bruce. jag hoppades på att hon skulle vara hemma denna gången. efter 7011 signaler så svarade hon. det var underbart att höra en bakant röst, och hennes röst. glädjen var total. jag saknar henne såå. jag gjorde ett försök till att ringa mamma också, inget svar. får göra ett nytt försök imorgon.
  
missade bodypumpen idag, blev lite sena så vi gymmade istället. det är ett riktigt fint gym faktiskt. jag längtar tills jag får mitt gymkort så jag kan träna när jag vill och var jag vill utöver mina och emmas bodypump- och spinningsdater. som mitt på dagen när jag oftast är ledig 3-5 h. efter dagens date åkte vi till starbucks och träffade ylva och hennes pojkar och återhämtade oss med vivanno. m-m-mm! invigde förresten mina nya träningskläder idag. dom satt som dom skulle :)
 
jag vet inte vad jag gör vaken nu. jag borde sovit för längesen.
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela