james blunt

Publicerad 2007-10-30 16:50:37 i Allmänt,

det nya albumet är slående. även om det är hans gamla album som är en del av minnet motala, så tänker jag ändå på malin och jenny när jag hör det nya.

sitter i skolan. har nyss haft basgrupsredovisning. vi dramatiserade, det gick över förväntat. förr i tiden kunde jag sjuka mig för sånna redovisningar, nu tycker jag faktist att det är ganska skoj. jag var inte ens nervös ;) men nu sitter jag här i min ensamhet och väntar på att kvällsföreläsningen ska börja. 17.15, det är lång tid tills dess. har redan väntat en timme. men med tanke på att jag åkt buss hit så kändes det inte så jättelönt att åka hem och sen tillbaka hit. tyvärr kunde inte charlotte eller folket i staffanstorpsbilen sällskapa mig heller, svikare.
 
det är svårt att ta ansvar och svara för vad andra gör. hur dem tänker och resonerar, hur dem själv hade velat bli behandlade. jag kan bara ta ansvar för hur jag själv handlar. det kanske hade varit bra för en del människor att ibland ställa sig frågan "hur hade jag själv velat bli behandlad" innan man agerar.

"annicu - konflikträdd, lättroad och förälskad"
det där ska ändras, det stämmer inte längre. jag är inte längre förälskad, dock älskar jag fortfarande. skillnaden är att när man är förälskad så får man tillfälle till att få utlopp för sin förälskelse. men när man inte längra får lov att vara förälskad så får jag nöja mig med att bara älska. och det gör jag, jag älskar.  jag är inte heller konflikträdd längre, vill jag tro iaf. för jag har spenderat hela dagen med att diskutera hur man läser konflikter. fasar, modellar, analyser, tips och knep m.m! dock är jag fortfarande lättroad. men det är inget som ska ändras, det är jag nöjd med.

imorgon börjar filippa barks serie "centralskolan". dock tränar vi, men 21.25 startar videoinspelningen och när jag kommer hem ska jag spika mig framför TVn, har höga förväntningar :)

kräm

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2007-10-30 21:19:19

Annicu - lättroad, konfliktlös och älskvärd

Postat av: linda

Publicerad 2007-10-30 22:16:18

Annicu-lättroad, rastlös och älskvärd är bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela